Jakie mięso jest najzdrowsze? Czy mięso może takie być?

mięso

Wbrew pozorom istnieją gatunki mięsa, które są nie tylko smaczne, ale i zdrowe. Spożywane z umiarem mogą przynosić wiele korzyści dla ludzkiego organizmu. Podpowiadamy, które rodzaje mięsa są uznawane za najzdrowsze.

Spożywanie mięsa a zdrowie

Zanim przejdziemy do wpływu mięsa na ludzkie zdrowie, należy zaznaczyć, że niezależnie od gatunku nawet najzdrowsze mięso powinny być spożywane z umiarem w towarzystwie wartościowych źródeł węglowodanów oraz warzyw i owoców. Tylko zbilansowana dieta pozwala na odpowiednie funkcjonowanie organizmu i zapominanie o spożywaniu wszystkich ważnych składników odżywczych kończy się problemami zdrowotnymi. Jeśli chodzi o samo mięso to wiele jego gatunków stanowi bogate źródło łatwo przyswajalne białka oraz żelaza. Proteiny są zbudowane z aminokwasów, które odpowiadają za prawidłową budowę tkanek. Mięso zawiera witaminy z grupy B, które przyśpieszają przemiany metaboliczne białek, a ponadto usprawniają pracę układu nerwowego.

Zdrowe mięso – cielęcina

Omawiając najcenniejsze rodzaje mięsa, warto zacząć od nieco zapomnianej cielęciny. Stanowi najbardziej odżywczy gatunek cechujący się najwyższą zawartością białka wśród wszystkich mięs. Ponadto stanowi doskonałe źródło kwasu linolowego, który opóźnia działanie miażdżycy i przeciwdziała rozwojowi cukrzycy. Nie bez powodu cielęcina jest polecana dzieciom oraz osobom starszym. Poza swoim delikatnym, łatwym do zaakceptowania smakiem wyróżnia się wysoką zawartością witamin z grupy B oraz cennych minerałów, takich jak cynk, fosfor i żelazo. Ze względu na swój skład mięso cielęce będzie stanowiło idealny składnik diety dla osób redukujących masę tłuszczową oraz ludzi starających się zbudować większą masę mięśniową.

Wołowina dla zdrowia

Wbrew pozorom wołowe mięso a zdrowie idą ze sobą w parze. Ten gatunek stanowi najszlachetniejszy rodzaj spośród wszystkich czerwonych mięs. Po pierwsze zawiera duże ilości żelaza, które stanowi skuteczną broń w walce z anemią. To bogate źródło kreatyny pozwalającej na zwiększenie wydolności podczas treningów. Zawiera kwas linolowy oraz oleinowy. Ten ostatni pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu, chroni przed miażdżycą i stanowi skuteczną broń w walce z problemami układu trawiennego. W przypadku mięsa wołowego ważny jest jego rodzaj. Według ekspertów najzdrowszym wyborem jest szponder, który zawiera najmniej tłuszczu i kalorii w porównaniu z innymi produktami mięsnymi z tego gatunku.

Najzdrowsze mięso – indyk

Ze względu na cenę i ogólną dostępność kurczaka – indyk nie gości zbyt często na polskich stołach. Z tego powodu warto zauważyć, że jest to niezwykle zdrowe mięso spośród wszystkich rodzajów drobiu. Indyk cechują się niską zawartością tłuszczu przy dużej ilości białka. Ponadto wyróżnia się doskonałym stosunkiem kwasów omega-3 do omega-6. Dzięki temu może być spożywany przez osoby chcące zredukować ilość tkanki tłuszczowej. Zawiera biotynę mającą zbawienny wpływ na stan zdrowia włosów. Może stanowić ciekawą alternatywę dla kurczaka i sprawdzi się jako główny składnik wielu dań.

 

Back To Top