W obecnych czasach trudno znaleźć osobę, która kompletnie nie korzysta z Internetu i z mediów społecznościowych. Swoje profile osobiste posiadają tam osoby z niemalże każdej grupy wiekowej, a co ciekawe — coraz więcej czasu spędzają tam również osoby powyżej 50-60 roku życia. Przy takim obrocie spraw, rynek mediów społecznościowych i dostępnych możliwości reklamy rozwija się w zawrotnym tempie i oferuje coraz więcej możliwości.
Jako przedsiębiorcy mamy do wybrania, chociażby sam kanał promocji. Jednym z najpopularniejszych kanałów społecznościowych w dalszym ciągu jest Facebook i Instagram, a także LinkedIn. Dwa pierwsze serwisy wykorzystujemy głównie do komunikacji ze znajomymi oraz wyszukiwania produktów lub usług, które nas interesują. Dzięki rozbudowanemu systemowi reklam możesz targetować kampanie na podstawie lokalizacji, wieku, płci i na przykład zainteresowań Twoich potencjalnych klientów.
LinkedIn odróżnia się nieco od poprzednio wspomnianych serwisów. Nastawiony jest zdecydowanie bardziej na tak zwane kontakty B2B. Znajdziemy tam mnóstwo specjalistów z przeróżnych branż. LinkedIn jest serwisem, który możemy traktować jako 'internetową wizytówkę’, w której możemy umieścić nasze CV w celu poszukiwania pracy. Drugim przeznaczeniem jest właśnie rozbudowanie sieci kontaktów i pozyskiwanie wartościowych kontaktów biznesowych.
Gdy Twoim głównym założeniem jest poszukiwanie specjalisty lub konkretnych usług, możesz również skorzystać z katalogu polskich firm, takich jak fazafestiwal.pl. Promowanie firmy w Internecie i mediach społecznościowych to absolutna podstawa działań marketingowych w XXI wieku. W porównaniu do standardowych form reklamy takich jak reklama w gazecie, systemy konfiguracji kampanii w portalach społecznościowych dają zdecydowanie więcej możliwości dotarcia do idealnego profilu Twojego potencjalnego klienta!
Jakie działania marketingowe podjąć, aby wypromować firmę?
Zacznij działać w social mediach. Możesz w tym przypadku działać oczywiście na własną rękę lub możesz zlecić to zadanie profesjonalnej agencji marketingowej. Będzie to bardzo dobra opcja szczególnie pod kątem reklam, w których tego typu firmy mają zdecydowanie większe doświadczenie i potrafią zmaksymalizować wyniki reklam jak najniższym kosztem.
Publikuj regularnie ciekawe treści na swoich profilach. Regularność publikowania pokaże Twoim odbiorcom, że firma działa prężnie i w każdej chwili mogą się zdecydować na skorzystanie z jej usług lub zakup produktów.
Wykorzystaj wszelkie inne opcje zaistnienia Twojej firmy w Internecie. Możesz w tym celu wykorzystać na przykład fora internetowe, gdzie możesz przedstawić swoją ofertę czy serwisy, których jest to jednym z głównych założeń takie jak na przykład OLX. Warto również utworzyć wyszukiwarkę Google, która również daje możliwość uzupełnienia informacji o firmie, opisu usług czy danych kontaktowych — zupełnie za darmo. Umożliwi to również ocenianie Twoich produktów. Dzięki pozytywnym opiniom podniesiesz tak zwany social proof, a więc im więcej pozytywnych komentarzy pojawi się na Twojej wizytówce, tym następni chętniej klienci skorzystają z Twojej oferty.