Pozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać?
Promocja strony internetowej w wyszukiwarce może przybierać różne formy. Od pewnego czasu Google umożliwia tworzenie płatnych promocji. Są to tak zwane linki sponsorowane, które wyświetlają na samej górze listy wyników i oznaczone są jako reklama. To świetny sposób na to, aby w krótkim czasie polepszyć widoczność strony. Wiele osób jednak zastanawia się, co wybrać – pozycjonowanie czy Google Ads. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, tym bardziej, iż najlepiej jest nie rozgraniczać tych dwóch sposobów budowania wizerunku marki.
Google Ads – dodatkowe wsparcie w procesie pozycjonowania
Bardzo dużo zależy od indywidualnego kontekstu sytuacji, czy celów, jakie stawia sobie przedsiębiorstwo. Co to oznacza? Nie istnieją uniwersalne środki promocji, ponieważ każda kampania musi być oparta przede wszystkim na celu, jaki firma pragnie osiągnąć. Załóżmy, że firma A planuje wprowadzić ofertę świąteczną na swoje produkty, na przykład odzież. Jak wiadomo, okres zimowej wyprzedaży trwa w zasadzie krótki okres. Dlatego pozycjonowanie nastawione na konkretne frazy w tym przypadku może nie przynieść zamierzonego efektu. Zamiast tego, dla określonej kategorii produktów, jak też fraz kluczowych lepiej zastosować po prostu Google Ads, co pozwoli na natychmiastowe wywindowanie odnośnika do strony, czy podkategorii na samą górę listy wyników.
Pozycjonowanie SEO czy reklama Google Ads co wybrać
Jeśli ktoś pyta: pozycjonowanie SEO czy reklama Google ads – co wybrać dla swojej firmy, ciężko odpowiedzieć, która z metod okaże się bardziej skuteczna bez znajomości kontekstu marketingowego. Jeśli klientowi zależy na stworzeniu stabilnej pozycji na liście wyników, wtedy niezbędne okazuje się pozycjonowanie. W przypadku Google Ads promowane linki są widoczne na samej górze tylko w trakcie trwania okresu płatnej promocji. Oznacza to, że po zakończeniu kampanii przestają być na samej górze listy. SEO zapewnia przede wszystkim długotrwałe korzyści. Z tej jednak uwagi jest procesem bardziej złożonym i czasochłonnym a na pierwsze efekty niejednokrotnie należy poczekać. Dlatego również, iż SEO opiera się na działaniu kompleksowym. Niejednokrotnie należy sprawdzić treści na stronie, kod źródłowy, a nawet zoptymalizować szatę graficzną. Istotnym aspektem są doświadczenia użytkowników strony, a w szczególności powody, dla których osoby pozostają niewielką ilość czasu na danej stronie i nigdy lub sporadycznie opuszczają stronę główną, by przejrzeć dostępne podkategorie.
Co sprawdzi się najlepiej?
Z uwagi, że pozycjonowanie strony w Łodzi to działanie wielotorowe, niejednokrotnie firma marketingowa podejmuje decyzję o zastosowaniu kampanii Google Ads w ramach pozycjonowania witryny. Dlaczego jest to tak pomocne? W ciągu ostatnich lat mocno rozwinęły się narzędzia Google Analytics, które dostarczają szeregu cennych informacji, które sprowadzają się do ilości odwiedzin na stronie, czy średniego czasu, jaki użytkownicy spędzają pod konkretnym adresem.
Dlatego początkowo Google Ads to narzędzie, którego skuteczność, zasięgi oraz rodzaj wejść należy na bieżąco śledzić. Raz ustawiona kampania Google Ads nie oznacza również stuprocentowego powodzenia. W trakcie jej trwania kluczowym aspektem jest pozyskiwanie cennych danych, które pozwolą tak samo na optymalizację reklamy w celu zwiększenia jej zasięgów, jak też dostarczą cennych informacji na temat doświadczeń użytkowników ze stroną.
Jedna czy więcej kampanii Google Ads – co sprawdzi się lepiej?
Niejednokrotnie to właśnie sklepy internetowe decydują się na prowadzenie kilku kampanii równolegle. Wynika to z faktu, iż promowane są różnego rodzaju towary, co oznacza także, iż w pierwszej kolejności należy sprecyzować grupę odbiorców. W kontekście pozycjonowania lokalnego, czyli sytuacji, w której firma chce dotrzeć do klientów na określonym terenie, również pomocne okażą się działania wsparcia przez Google Ads. W gruncie rzeczy dopiero połączenie optymalizacji strony internetowej, wraz z treściami, jak też prowadzenie kampanii Google Ads przynosi zamierzony, ale też o wiele trwalszy efekt.